maandag 22 februari 2010

Ding # 21 Archief 2.0

Voordat ik aan de cursus 23 - archiefdingen begon, heb ik me aangemeld bij archief 2.0  ( zie ook ding# 17)
Ik ben van mening dat deze archiefdienst veel eerder onder de aandacht gebracht had kunnen/moeten worden.
Er komen zoveel verschillende onderwerpen aan bod. Voor ieder wat wils ,zou ik maar zeggen.
Als je zelf een discussie plaatst krijg je via je mailbox daar bericht over. Zo blijft de discussie levendig omdat je er dan gelijk weer kan op reageren.
Ik heb ook even op bibliotheek 2.0 gekeken. Kleinschaliger dat archief 2.0 Veel infofilmpjes, alleen zou je naar de cursus een koptelefoon meenemen.Het geluid is irritant voor medecursisten.
Interessante link naar het zeeuwsarchief. Op die site staan veel RRS feeds uitgestald, Handig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten