maandag 15 maart 2010

Ding #23

Zo, De laatste loodjes.
Ik vind elke week 1 of 2 onderwerpen per week veel te veel  en het tempo veel te hoog.
Spreid een onderwerp  over een langere periode uit zodat je er meer in kunt verdiepen ,zodat er meer blijft hangen.Mensen kunnen dan thuis b.v.b. meer doen. En ook is het makkelijker als je met directe collega`s gegevens/info  kunt uitwisselen.Dus niet 1 man van een afdeling in zijn eentje.
Ik ben begonnen met netvibes en later overgestapt op G-mail. G-mail vind ik makkelijker.
In het begin krijg je veel te maken met wachtwoorden en nieuwe accounts  waardoor ik het onoverzichtelijk vond worden.
Volgens mij kan je beter eerst 1 les goede voorlichting krijgen en dan allemaal gaan werken vanuit G-mail.
Rss feeds en Wiki`s vind ik het interessantste van de hele cursus.
Ik heb er niet veel verstand van om dingen toe te passen in de organisatie. Vaak had ik een ideen en kwam later in de cursus erachter dat het al bestond en zelfs uitgebreider.
Met genealogie b.v.b. , dat mensen zelf info kunnen plaatsen en foto`s.
Ik denk niet dat ik in de toekomst veel van de  23 dingen gebruik ga maken. Ik ben gewend om bepaalde dingen op mijn manier te doen. Je zou het een gewoonte kunnen noemen.
Wat ik ook vervelend vond is dat ik vaak op maandag een roostervrije dag of middag kreeg.
Ben ik nou met een cursus bezig of niet.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd! Heel goed gedaan en jij bent echt hét voorbeeld geweest van goed inplannen en bijblijven. Ik vond het erg leuk om je beter te leren kennen op deze manier.
    Foekje

    BeantwoordenVerwijderen